top of page

!וולקאם

תמונת הסופר/תאבי יולזרי

קבלה לאוניברסיטה: חמש מועמדויות יוצאות דופן ולמה הן עבדו (או לא עבדו)

הידעת? מפתיחת ההרשמה לאוניברסיטאות בארה״ב ועד תחילת מרץ 2021 הוגשו לא פחות מ 6,060,037 מועמדויות להרשמה לשנה ראשונה לאוניברסיטאות החברות ב Common App, עליה של 11% מהתקופה המקבילה בשנה הקודמת (2019-2020). אז מה עושים? איך תגרמו לכך שחברי ועדות הקבלה העייפים והרצוצים ישימו לב ליחודיות שלכם בין מיליוני הטפסים? הנה חמש דוגמאות לבקשות קבלה יוצאות דופן. חלק עבדו טוב וחלק ממש לא.


קבלה לאוניברסיטה

המומלץ בהגזמה - לא התקבל

זה נכון שהמלצות טובות יגדילו את סיכויי הקבלה שלכם, אבל במקרה הזה הכמות עלתה בהרבה על האיכות: המועמד הזה צרף לבקשת הקבלה שלו לאא פחות מ 36 המלצות. בין הממליצים היו מורים, מאמנים, מנהלי תכניות עזרה לקהילה ותכניות העשרה בחופשת הקיץ, ועוד ועוד. חלק מההמלצות היו עדכניות, אבל חלק היו לגבי תקופות מוקדמות יותר, אפילו שנה ראשונה בתיכון. זאת ועוד, כמעט כל הממליצים אמרו אותו דבר: המועמד הוא hard worker, מאוד נחמד ויצליח מאוד בקולג׳. רוב ההמלצות היו קצרות מאוד ולא הכילו כמעט פרטים או תובנות לגבי המועמד שיעזרו לועדות הקבלה לקבל החלטה חיובית. להפך - רמה כזו של הגזמה היא דווקא עדות לשיפוט לקוי של המועמד. המלצות יכולות לעזור כאשר הן ממוקדות ומרובות בפרטים רלוונטים לגבי הרקע של המועמד. לא מספר ההמלצות הוא הקובע, אלא האיכות שלהן. להעמיס על ועדות הקבלה עבודה מיותרת כדי להעריך אתכם זה אף פעם לא רעיון טוב. רוב האוניברסיטאות והמכללות הטובות משתמשות כיום ב Common Application, המאפשר מקסימום שלוש המלצות. חריגה מהמספר המותר, במיוחד כאשר מדובר בהמלצות לא טובות מספיק, יגרום לועדות הקבלה לחשוב שאתם לא מכבדים את ההוראות.


המשתפת בהגזמה - לא התקבלה

דוגמה נוספת בקטגוריית המוגזמים קשורה בחומר נוסף המצורף למועמדות. במקרה הזה המועמדת צרפה לבקשה כל תעודה, ציון או הערה טובה שקיבלה החל מגן הילדים. החומרים הללו הצטברו ללמעלה ממאה עמודים, אשר רובם בכלל עסקו בגילאים 5 - 12, תקופה נחמדה שהקשר בינה ובין השגים אקדמיים חזויים הוא לא רב. המועמדות נדחתה, בעיקר משום שלא היתה בה שום התייחסות לציונים הלא-מזהירים של המועמדת בתיכון. זכרו שהחומר הנוסף שאתם מצרפים לבקשה, כלומר כל חומר שאינו חלק מדרישות החובה למועמדות, כמעט שאינו זוכה להתייחסות של ועדות הקבלה. השימוש ב Common App ופירוט דרישות המועמדות באתרי האוניברסיטאות נועד להבהיר למגישי המועמדויות עד כמה שאפשר את מה שמשנה לועדות הקבלה. חומרים נוספים מעבר לנדרשים לרוב זוכים להתעלמות, וכמו בדוגמה הקודמת, העדר התייחסות מלאה לדרישות הקבלה מצביעה על כשל בעבודה לפי הוראות בקטע לא טוב.


הלחוץ הכועס - לא התקבל

הדוגמה השלישית לגבי מה לא לעשות כשאתה רוצים להתקבל לקולג׳ היא של מועמד שכתב לקולג׳ לאחר ששמו אותו ברשימת המתנה (waitlist). רוב המכללות כותבות למי שהן שמו בהמתנה כדי לבדוק אם הם מעוניינים להשאר ברשימה או שהם רוצים לוותר. מי שמחליט להשאר ברשימה לרוב כותב בחזרה ומצרף מידע חדש או נימוקים חדשים כדי להסביר שבית הספר הזה דווקא הוא האפשרות הראשונה שלהם ושהם ירשמו אליו אם יתקבלו. לעשות כך זה סבבה לגמרי. מה שעשה המועמד שלנו, לעומת זאת, לא היה סבבה - הוא כתב מייל כועס ובו ניסה להסביר לבית הספר איזו טעות גדולה הוא עשה בכך ששם אותו בהמתנה ולא קיבל אותו מיד. כמובן שמכתב כזה יוציא אתכם לא טוב בשום צורה. ברור שזה מאכזב כששמים אתכם ברשימת המתנה או שדוחים את מועמדותכם, אבל לספר לאנשי ועדות הקבלה שאין להם מושג בעבודה שלהם זו לא הדרך לשכנע אותם. מיותר גם לספר להם שיש לכם חבר עם ציון SAT נמוך יותר שכן התקבל. החלטות הקבלה אינן מבוססות על נוסחאות פשוטות או על ציונים בלבד. לאוניברסיטאות יש מכלול שיקולים לגבי קבלת מועמדים. ספורטאי עשוי לקבל קדימות בקבלה, וכך גם מועמד שהוריו הם בוגרי אותה אוניברסיטה. ככה זה בחיים האלה.



ועתה, לשתי מועמדויות שעבדו טוב. שתיהן קשורות במועמדים שעשו משהו יוצא דופן לטובה. יש כל מיני דברים במועמדות שגורמים למועמד להיות זכיר לטובה. חלק מהדברים הם יותר ברורים - מועמד שהוא ג׳ודוקא זוכה מדליה אולימפית או מועמד שניהל משא ומתן עם חוטפי הוריו למשל (ולמי מאיתנו זה לא קרה). מועמדים אחרים כתבו על איך שהם התגברו על קשיים שונים - עוני, גזענות, הומופוביה למשל. אבל לרוב הנרשמים לאוניברסיטאות העלית יש חיים די רגילים ומשעממים. נרשמים כאלה יכולים לבלוט אם הם עשו משהו כדי לשפר את חייהם של אחרים.


המנטורית - התקבלה

מועמדת שנרשמה ללימודי הוראה צרפה המלצה ממנהלת בית ספר יסודי בעיר מגוריה אשר כתבה על כך שהמועמדת התנדבה להדריך תלמידים בבית הספר במשך ארבע השנים הראשונות שלהם בבית הספר. התלמידים היו ברובם מרקע סוציואקונומי קשה, כך שהמתנדבת עזרה רבות לקדם אותם. ההמלצה הזו עזרה מאוד, אבל המועמדת לא הסתפקה בכך. היא צרפה למועמדות שלה כמה משפטים מכל תלמיד שהיא לוותה. הילדים הודו לה על כל מה שהיא עשתה עבורם, ומשום שהטקסטים האלה היו תמציתיים ואמיתיים (וגם היה ניתן לראות את השיפור בכתיבה של התלמידים לאורך השנים) הם חיזקו עוד יותר את המועמדות. אם כך, הרעיון יוצא הדופן הזה היה טוב לאין שיעור מלצרף מאה עמודים של חומר נוסף. המועמדת הוכיחה בכך את התשוקה שלה ללמד ולעזור לאחרים. בכך שהשקיעה מאות שעות לסייע לתלמידים הללו היא שינתה לטובה משהו בעולם. המועמדת צרפה גם תמונות של חלק מהתלמידים לאורך השנים וגם מיני-המלצות מהוריהם. להתנדב זה חשוב, אבל להראות את השמחה שנלוותה לעבודה הזו לגמרי עשה את העבודה והמועמדת התקבלה ללימודים.


העורך - התקבל

המועמד הזה צרף חמישה גיליונות של עיתון התיכון שלו שיצאו לאורך שנתיים וחצי. הוא גם צרף טקסט בו תאר את התרומה שלו לעיתון ואת העובדה שהוא התקדם מכתב לתפקיד העורך הראשי. במהלך עבודתו כעורך הראשי עסק המועמד גם בגיוס תרומות לפעילות העיתון. המימון הזה תרם למהפך בעיתון, אשר הפך בתוך פחות משלוש שנים מעיתון רגיל של תיכון לכזה שנראה כמו כתב עת אקדמי. בכך הוכיח המועמד שהוא יכול לתרום יותר מרק מילים, אלא גם את היכולות שלו בעריכה, networking ובניית קהילות. כמו בדוגמה הקודמת, גם כאן מדובר במועמד שהראה לועדת הקבלה את המחוייבות ארוכת-הטווח שלו לפרוייקט.


college application

סיכום

הצלחה בפרוייקט קטן אך מתמשך יכולה להגדיל את סיכויי הקבלה שלכם, משום שהיא עשויה להוכיח גם התמדה וגם עזרה לזולת. אתם לא חייבים להיות אתלטים מצטיינים או לסבול מעוני כדי לייצר מועמדות ייחודית - גם אם תראו את האהבה שלכם למשהו ואת ההשקעה שלכם בו תוכלו להתקבל.

 

רוצה להגיש מועמדות מנצחת? עם למעלה מ 20 שנות נסיון ומסעות הוראה ברחבי העולם, אבי יולזרי עזר לאלפים של מועמדות ומועמדים לעבור בהצלחה את מבחני המיון בדרך אל התואר הנכסף. בין המבחנים שאבי והצוות שלו מכינים אליהם תמצאו את GMAT, GRE, TOEFL, IELTS, PTE, Duolingo, SAT, ACT, IMAT, BMAT ועוד ועוד ועוד. גם אם בפעם האחרונה שלמדתם מתמטיקה או אנגלית אהוד אולמרט היה ראש עיריית ירושלים, אנחנו נדע לכוון אתכם לציון שאתם צריכים. אבל מבחנים זה רק חלק קטן מתהליך הקבלה. עכשיו צריך להוציא מכם את הסיפור האישי שלכם ולהציג אותו בצורה הטובה ביותר, וגם את זה אנחנו עושים הכי טוב שיש.


עם למעלה מ 25 שנות נסיון ומומחיות בגישה בין-תרבותית, מנהלת שירותי היעוץ שלנו אהרונה משכיל היא יועצת האפליקיישן מספר 1 בישראל. במשך למעלה מ 20 שנה היא ניהלה את קרן פולברייט / EducationUSA-Israel, מרכז הייעוץ הרשמי של שגרירות ארצות הברית, המייעץ לסטודנטים לקבלה ללימודים גבוהים בארצות הברית. לאהרונה התמחות בתחום ההשכלה הגבוהה הבינלאומית, תוך היכרות מעמיקה של עולם האקדמיה הישראלי והאמריקאי. לאורך השנים סייעה אהרונה לאלפי ישראלים להציג בהצלחה מועמדות ללימודים בחו״לֹ.


בקיצור, אבי יולזרי הוא one-stop-shop ייחודי בישראל בכל האמור בתהליך הקבלה ללימודים בחו״ל. אנחנו עוזרים ללקוחותינו בכל מה שצריך - יעוץ הכנה למבחני המיון הרלוונטים, איתור והגשה למלגות רלוונטיות, מחקר ובחירת האוניברסיטאות ותכניות הלימודים המתאימות, ניסוח application essays שיוציאו מכם את המיטב ועוד. נשמח לדבר אתכם כדי לבדוק איך אנחנו יכולים לקדם את המועמדות שלכם ללימודים באוניברסיטה עליה אתם חולמים ולהפוך את המועמדות לקבלה ולהודעות ווטסאפ מרובות לבבות וסימני קריאה. שלחו לנו הודעה כאן באתר או ווטסאפ או מייל ובואו נדבר על זה.



Comments


!וולקאם

bottom of page