top of page

!וולקאם

תמונת הסופר/תאבי יולזרי

IELTS מול TOEFL: מה יותר קל ב 2024?

עודכן: 9 בפבר׳

מבחן TOEFL ומבחן IELTS הם שני מבחני רמת-אנגלית-כשפה-זרה המוכרים ביותר בעולם. לפני שאנסה לענות על השאלה שכולם שואלים - מי מהם קל יותר - בואו נדבר קצת על המבחנים האלה.


נותרו מקומות אחרונים לקורס TOEFL הכי טוב בארץ! 😎😎😎 לפרטים ולהרשמה הכנסו, או שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!


IELTS או TOEFL

בין שני המבחנים יש דברים דומים ודברים שונים, אבל הדבר הראשון שמשותף לשניהם הוא שניתן בהחלט ואף רצוי להתכונן אליהם (wink wink) ואפשר להשתפר אפילו בפרק זמן קצר יחסית.


IELTS או TOEFL

מבחן TOEFL (טופל) הוא מבחן אמריקאי במקור - כותבת אותו חברה שנקראת ETS - ויש לו פורמט אחד בלבד - אקדמי. גם למבחן IELTS (אילטס) הבריטי יש גרסה אקדמית, אבל בנוסף לה יש גרסה המיועדת למבקשי ויזה שאינה ויזת לימודים. הפורמט הזה, המכונה IELTS General Training, הוא הפורמט המועדף למטרות הגירה לקנדה, אוסטרליה, ניו-זילנד ובריטניה. שימו לב שציוני שלושת המבחנים - IELTS על שתי גרסאותיו ו TOEFL בגרסתו היחידה - תקפים לשנתיים בלבד. איך משווים את הציונים של שני המבחנים? ככה:


IELTS או TOEFL

בעוד שלשני המבחנים יש ארבעה חלקים - קריאה, שמיעה, כתיבה ודיבור - הסדר שלהם שונה, כפי שניתן לראות בטבלה למעלה. מבחן TOEFL מתעסק בתוכן אקדמי או סמי-אקדמי ואילו מבחן IELTS, גם בגרסתו האקדמית, כולל גם תכנים כלליים. למעשה, שתי גרסאות מבחן IELTS זהות בשניים וחצי מארבעת חלקי המבחן - השמיעה, הדיבור והמשימה השניה בחלק הכתיבה - ושונה רק בחלק הקריאה ובמשימה הראשונה בחלק הכתיבה.


IELTS או TOEFL

חלק הכתיבה ב IELTS וגם ב TOEFL מורכב משתי משימות כתיבה. בעוד שמשימת הכתיבה השניה ב IELTS היא משימת חיבור דעה, המשימה השניה בטופל היא משימה של פסקה בלבד. ב IELTS יש 40 דקות לכתיבה של 250 מילים לפחות, בעוד שב TOEFL תתבקשו לכתוב לפחות מאה מילים בעשר דקות. משימת הכתיבה הראשונה ב TOEFL היא משימת כתיבה אינטגרטיבית, במסגרתה תתבקשו לסכם את הקשר בין קטע קריאה וקטע שמיעה. ב IELTS אקדמי תתבקשו לסכם מידע המוצג בצורה גרפית - גרף, טבלה, מפה וכו׳ - ואילו ב IELTS כללי תתבקשו לכתוב מכתב. בשלושת המבחנים מדובר במינימום של 150 מילים ב 20 דקות.


חלק הדיבור ב TOEFL הוא ממוחשב כמו שאר חלקי המבחן, כלומר המחשב שואל שאלה, אתם מקבלים זמן קצר לתכנן תשובה ואז עונים. בזמן התשובה המחשב מקליט אתכם והתשובה נשלחת לבדיקה. במבחן IELTS, לעומת זאת, חלק הדיבור נעשה בשיחה עם בוחנ/ת של IELTS. בשני המבחנים אין חשיבות למבטא - חשוב רק לדבר ברור ומסודר ככל האפשר.


IELTS או TOEFL


נו, אז מי קל יותר, טופל או אילטס?

שאלה מצוינת שקשה לענות עליה, אבל הנה כמה נקודות לחשוב עליהן כאשר אתם מחליטים.

  1. לשם מה אתם נבחנים? יתכן שאתם נדרשים לאחד המבחנים בלבד - למשל עבור הגירה לקנדה אין אפשרות להבחן ב TOEFL - ואז כל ההתלבטות אינה רלוונטית. יש לבדוק איזה מבחן נדרש מכם.

  2. האם נוח לכם יותר לדבר עם בן אדם (IELTS) או שזה מלחיץ אתכם ואתם מעדיפים לדבר למחשב (TOEFL)?

  3. האם נוח לכם יותר עם אנגלית אמריקאית (TOEFL) או בריטית (IELTS)?

  4. האם אתם מסוגלים להקשיב לקטע שנמשך 2 - 5 דקות ואז לענות לשאלות שלא ראיתם מראש (TOEFL), או שעדיף לכם לענות תוך כדי שמיעה על שאלות שראיתם מראש (IELTS)?

  5. האם אתם מעדיפים שאלות אמריקאיות בעיקר (TOEFL), או מגוון שכולל גם שאלות השלמת משפט, נכון/לא נכון, טבלאות ועוד (IELTS)?


IELTS או TOEFL

גם IELTS וגם TOEFL הם מבחנים לא קלים, אבל בהחלט ניתן להתכונן אליהם ולקבל את הציון שאתם צריכים. רוצים להצליח ב IELTS (או ב TOEFL)? הצטרפו לקורס IELTS (או TOEFL) האינטרנטי שלי, המתקיים (כמעט) כל חודש וכולל את כל מה שצריך לדעת כדי לעבור בהצלחה את המבחן. רוצים עוד פרטים ו/או להרשם לקורס הקרוב? שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!

Comments


!וולקאם

bottom of page